Obóz szkoleniowy Euroweek

W dniach 6-10 marca 2015 roku odbył się pierwszy wyjazd uczniów naszej szkoły na obóz szkoleniowy Euroweek – Szkoła Liderów. Organizatorkami wyjazdu były panie: Anna Stasicka – Wołkowicz i Bożena Szczepankiewicz.

Program zajęć obejmował udział naszych uczniów w licznych prezentacjach krajów nie tylko Unii Europejskiej ale również całego świata np.: Kolumbia, Turcja, Wietnam, Rumunia, Filipiny czy Indonezja. Uczniowie poznali różnorodność kulturową i geograficzną w/w państw. Mieli okazję poznać tradycje, religie i zwyczaje z różnych stron świata. Dzięki temu uczyli się tolerancji i szacunku, a jednocześnie podnosili swoje umiejętności w porozumiewaniu się językiem angielskim. Poprzez różnorodne, liczne gry i zabawy językowe, uczyli się integracji, pracy w grupie, rozwijali kreatywność i komunikatywność. Mimo różnicy w poziomie umiejętności języka angielskiego uczniowie doskonale radzili sobie w takich zadaniach jak: debata, konferencja prasowa, pisanie/tworzenie piosenek, konstruowanie i opisywanie nietypowych wynalazków przyszłości czy tworzenie i opisywanie nowego kraju na świecie.
Do aktywnej i twórczej pracy rozgrzewali ich zmotywowani, młodzi i entuzjastyczni wolontariusze z najodleglejszych zakątków świata, którzy zarażali radością i chęcią do poznawania kultur innych państw a tym samym do nauki języka angielskiego. Każdy dzień kończył się zabawą taneczną. Odbyła się również wycieczka do Międzygórza gdzie wyszliśmy na szczyt Igliczna (845m n.p.m.) – znajduje się tam Sanktuarium Matki Bożej Przyczyny Naszej Radości znane bardziej jako Maria Śnieżna. W drodze na szczyt zatrzymaliśmy się w Ogrodzie Bajek –  skansenie z kolekcją drewnianych rzeźb przedstawiających bajkowe postacie i miejsca. W ogrodzie znajdują się postacie z baśni, bajek i legend, m.in. Pinokio, Jaś i Małgosia, Kot w butach, Koziołek Matołek, Gargamel z Klakierem, Koszałek Opałek, Bolek i Lolek, Muminki, Włóczykij, jak i wiele innych. Naczelne miejsce zajmuje Duch Gór – Liczyrzepa. Gdy doszliśmy do Sanktuarium, po Mszy Św., podziwialiśmy piękne widoki na otaczające Międzygórze góry.  Po drodze podziwialiśmy również wodospad Wilczki, który do powodzi w 1997 roku był pierwszym co do wielkości wodospadem w Sudetach.
W drodze powrotnej, spacerowaliśmy uliczkami Starego Miasta we Wrocławiu. Największą radość sprawiało nam poszukiwanie krasnali zaklętych w kamienne figurki. Legenda głosi, że każdego napotkanego krasnala należy pogłaskać po głowie, by umilić mu czas oczekiwania na odczarowanie. Podziwialiśmy również piękne kamieniczki na Rynku. Przed samym wyjazdem zjedliśmy pizzę i udaliśmy się na dworzec, by zdążyć na autobus do Rzeszowa.
Uśmiechy na twarzach naszych uczniów i ich aktywny udział w całym wydarzeniu są najlepszym dowodem ich zadowolenia z udziału w Obozie Językowym w Długopolu Dolnym. Wszyscy mamy nadzieję, że wybierzemy się tam również w przyszłym roku!
Źródło http://www.gac.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=67&schemat=0&dzialy=67&akcja=artykul&artykul=789

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Przeczytaj poprzedni wpis:
Dekanalny konkurs biblijny w Szkole Podstawowej w Kańczudze

W dniu 3 marca 2015 r. w Szkole Podstawowej w Kańczudze odbył się etap dekanalny konkursu biblijnego Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię. Brało w nim